DSC_0546

Xelly Cabau van Kasbergen, zus van Yolanthe en getalenteerd make-up artist, heeft onlangs een boek uitgebracht. In dit boek, Make-Up, deelt Xelly handige tips, mooie looks en weetjes over make-up. Super leuk! Ik review het boek vandaag, kijk je mee?

Xelly, de make-up artist

Ik volg Xelly al een tijdje. Natuurlijk ken ik haar als “zus van”, maar ze is veel meer dan dat. Ze is zelf professioneel make-up artist. Ik zie haar wel eens voorbij komen op tv, maar ook in video’s op YouTube. Ik vind dat Xelly echt talent heeft en met haar make-up skills maakt ze iedereen extra mooi. Toen ik hoorde dat Xelly een boek had uitgebracht, wilde ik dat graag hebben. En het is gelukt hoor: Make-Up is van mij!

DSC_0544

Vormgeving en inhoud

Om te beginnen moet ik even stilstaan bij de vormgeving van het boek. Ik vind dit namelijk een plaatje! Het boek heeft een harde kaft, waardoor het er chique en heel stevig uit ziet, en de omslag laat meteen zien waar het boek over gaat. De binnenkant van het boek staat vol met frisse plaatjes, snoepige foto’s van Xelly en leuke illustraties om de tekst fijn leesbaar te maken. Ik vind dit boek echt een hebbeding. Al is het maar voor de leuke vormgeving! Gelukkig is de inhoud van het boek voor een make-up liefhebber zoals ik ook zeer zeker de moeite waard.

DSC_0535

Over het boek Make-Up (geciteerd van de achterkant van het boek)

“Make-up is niet bedoeld om je achter te verbergen, maar juist om jezelf te laten zien!

In dit boek vind je de handigste tips & tricks van make-up artist Xelly Cabau van Kasbergen, je hoeft geen celebrity te zijn om er glamorous uit te zien! Voor alle vrouwen, van jong tot oud, voor gezichten in alle maten en kleuren, Do’s en dont’s voor jouw huidtype, van de naturel look tot smokey eyes – hierin staat alles wat je nodig hebt, van coffee tot cocktail.

Xelly Cabau van Kasbergen volgde de opleiding Visagie en Haarstyling bij Dik Peeters in Amsterdam. Tijdens haar opleiding begon ze met het opmaken van zus Yolanthe, en algauw werd Xelly gevraagd door andere celebrities. Xelly vliegt nu regelmatig over de wereld voor verschillende modeshows, tv-programma’s, campagnes en magazines. Haar vaste klantenkring bestaat onder anderen uit Yolanthe Sneijer-Cabau, Nicolette van Dam, Sylvie Meis, Kim Feenstra en Do”.

Xelly gaat verder dan de basis

Xelly heeft dus heel veel kennis en ervaring en weet waar ze het over heeft. Wat super leuk dat ze al haar tips daarom heeft vastgelegd in dit boek. Ik heb het boek nog niet helemaal uitgelezen, maar ik ben nu al zo overtuigd van de waarde van dit boek dat ik niet kon wachten met het schrijven van een review. Ik heb nu al zoveel bijgeleerd!

Het is natuurlijk ook wel een klein beetje logisch dat ik, als meisje dat niet eens oogschaduw gebruikt, veel kan leren van iemand als Xelly. Maar het is echt waar! Xelly gaat, vind ik dan, verder dan de basis en dat maakt dit boek heel leuk. Ik zal je een paar fragmenten laten zien. Niet teveel en niet te leesbaar, want dan blijft er geen verrassing meer over 😉

DSC_0543

Verschillende huidtypes

Na een leuk voorwoord waarin Xelly vertelt wie ze is en waarom ze make-up zo leuk vindt, gaat het boek verder met de basis. Wat voor huid heb je, hoe verzorg je je huid. Ik heb geleerd dat ik een gemengde huid heb, terwijl ik altijd dacht dat ik een vette huid heb. Maar aangezien ik alleen een vette T-zone (voorhoofd, neus) heb, valt dat onder een gemengde huid. Dat is handig om te weten bij het uitzoeken van verzorgingsproducten.

DSC_0537

Informatie over poeder. Ik gebruik zelf altijd een lichte poeder, maar er bestaat zoveel meer! Tussen de belangrijke en serieuze kost door, deelt Xelly ook korte en handige tips.

DSC_0542

Before & after looks

Wat ik misschien nog wel het allerleukste van dit boek vind, zijn de verschillende make-up looks. Je ziet voor en na foto’s van modellen die ieder een bepaalde make-up techniek laten zien. Het model op de foto hierboven heeft een highlighter gebruikt. Xelly laat in verschillende stappen zien hoe en waar je highlighter aanbrengt en wat is het resultaat mooi!

DSC_0539

In deze foto’s legt Xelly uit hoe je je wenkbrauwen op een fijne manier bijwerkt. Voor mij best handig, omdat mijn wenkbrauwen best licht zijn, waardoor je ze bijna niet ziet.

DSC_0538

Mijn conclusie: hebben!

Ik vind Make-Up een erg leuk boek. Tegenwoordig word je bedolven onder informatie, tips en nieuws over make-up, maar ik vind de informatie die Xelly deelt heel erg leuk en vernieuwend. Ik heb écht nieuwe dingen geleerd en alleen daarom al vind ik dit een erg waardevol en handig boek.

Prijs en verkooppunten

Het boek Make-Up van Xelly Cabau van Kasbergen is te koop in de boekhandel of bij bol.com en de adviesprijs is € 17,99.

Heb jij dit boek al gelezen? Ik ben benieuwd!