VS aug 12

Hoi! Vandaag is het weer tijd voor mijn maand in foto’s! Wat was augustus een lekkere maand. Sjoerd en ik hadden vakantie, we vierden een trouwdag, gingen varen en de zon scheen ondertussen volop: echt genieten! Kijk je mee naar mijn afgelopen maand in maar liefst 96 foto’s? Leuk!

VS aug 1

Eerste week augustus

De eerste week van augustus begint grappig, met een chillende Mus op de trap. Helaas is ze even later niet zo grappig.

VS aug 2

Mus klimt graag op Sjoerd zijn schouders en gaat daar dan zitten alsof ze de prinses van het bal is. Helaas valt ze van Sjoerd af en ze laat deze gaten achter in Sjoerd zijn (goede) shirt. Balen! Maar gelukkig heeft Mus verder geen kleerscheuren, haha.

VS aug 3

Hoi, Mees.

VS aug 4

Die maandag hebben we een crematie in het Noorden van het land. Sjoerd en ik gaan met mijn ouders mee en we zijn in totaal acht uur onderweg (wel met stoppen erbij hoor). Poeh!

VS aug 5

Op de terugweg stoppen we bij een restaurant en we eten fish & chips. Dat maakt het weer helemaal goed.

VS aug 6

Bij Ikea koop ik een nieuwe – grooote – slaschaal. Het hoopje ijsbergsla lijkt er maar klein door. Toch is het makkelijk omschudden zo. En het staat wel hip, vind ik.

VS aug 7

Zoals gewoonlijk ligt Mees op tafel als wij eten. Hij doet dat iedere keer.

VS aug 8

Er is woensdag brand in Tilburg. Hoewel ik in Oisterwijk werk, zien we grote zwarte rookwolken alsof het vlakbij is. De loodsen van Hacas Beheer staan vol met plastic tuinmeubelen en branden helemaal af.

VS aug 9

Na het eten gaan we op kraamvisite! Benieuwd wat hier in zit? Lees dan mijn artikel over leuke kraamcadeautjes van Hema 🙂

VS aug 10

Mus en Mees zijn graag buiten met dit lekkere weer. En op tafel, ook buiten.

VS aug 11

Joepie, het is zaterdag! Vanaf vandaag hebben wij twee weken vakantie. Het is vandaag erg lekker weer en we gaan varen met de vader van Sjoerd en zijn vriendin; mijn schoonvader heeft een eigen boot. Wat een luxe!

VS aug 12

Even luxe doen hoor. Omdat het kan.

VS aug 13

Onderweg komen we mooie landschappen tegen, ik kan daar echt van genieten.

VS aug 14

Hallo koeien!

VS aug 15

Achter de grote boot nemen we een bijbootje mee op sleeptouw. We varen namelijk naar Breda en met dit bootje kunnen we lekker op de singels varen!

VS aug 16

Genieten samen met Sjoerd!

VS aug 17

Daar is Breda! We leggen de grote boot in de Belcrumhaven en varen dan met het bijbootje door naar het centrum van Breda. Daar kunnen we even stoppen en mijn schoonvader kan even lekker uitrusten van het varen. Hij heeft namelijk de hele tijd aan het roer gestaan.

VS aug 18

We eten lekker wat aan de haven, zodat we ons bijbootje ondertussen goed in de gaten kunnen houden. Ik neem een broodje brie met honing en walnoten. Ook krijg ik er chips bij, net als de rest. Het zal wel, ik ben dol op chips!

VS aug 19

Joe, hoi.

VS aug 20

Daar gaan we weer! Wat mooi is Breda toch ook.

VS aug 21

Hier heeft Pierre Kartner blijkbaar gewoond. Ik zie de Smurfen al bijna zitten op die schommel.

VS aug 22

Kwik, Kwek en Kwak zijn er ook. Gezellig. Ze zwemmen een stuk met ons mee, die zijn zeker gewend om iets te krijgen.

VS aug 23

Er landt ook nog een vlinder op de boot! Leuk hoor. Na een paar uurtjes varen gaan we weer terug naar de grote boot en terug naar huis. Die avond eten we bij Taveerne Gaston in Etten-Leur, en da’s gezellig!

VS aug 24

Zondagochtend ontbijtje! Normaal hebben we afbakbroodjes op zondag, maar die hadden we nu niet gekocht. Dan maar gewoon brood. Wel mét een grapefruit: die aten wij thuis altijd op zondag en die traditie heb ik er in gehouden.

VS aug 25

Zondagmiddag gaan we naar mijn ouders: zij vieren vandaag dat ze 34 jaar getrouwd zijn! Wauw. We trappen af met een appelkruimeltaart en we zitten lekker buiten.

VS aug 26

VS aug 27

Mijn vader en ik hebben allebei een witte plek op onze arm waar ons horloge normaal zit. Die van mijn vader zie je nog veel beter!

VS aug 28

Papa en mama krijgen een boek: Papa Schrijft en Mama Schrijft. In dit boek staan allerlei vragen over waar ze vandaan komen, hoe ze zijn opgegroeid en andere leuke vragen. Dit kunnen mijn ouders zelf invullen, ik vind het een leuk idee! En hoewel ik mijn ouders heel goed ken, ben ik benieuwd naar de antwoorden.

VS aug 29

De druiven bij mijn ouders in de tuin groeien goed!

VS aug 30

En Mike kan zooo verliefd kijken!

VS aug 31

Het aardbeienplantje bij mijn ouders doet het ook leuk. Ik vind dat echt leuk om zelf fruit te kweken.

VS aug 32

Cheers hoor!

VS aug 33

We eten lekker buiten, mijn vader zorgt voor het vlees en het is erg gezellig! We kunnen tot laat buiten zitten.

VS aug 34

Tweede week augustus

Het is maandag, de eerste dag dat we merken dat we vakantie hebben. Want we hoeven niet te werken! Sjoerd haalt broodjes bij de bakker in België. Lekker hoor!

VS aug 35

We kopen een parasol bij het tuincentrum. Dan kunnen we lekker buiten zitten in de schaduw. Sjoerd installeert hem heel behendig in de – ook nieuwe – parasol-voet.

VS aug 36

Tadaa! Mus zit in de schaduw onder de tafel, die is ook niet gek!

VS aug 37

VS aug 38

Later liggen broer en zus weer ergens anders in de schaduw te chillen.

VS aug 39

Bij het tuincentrum kopen we ook deze spiegel, zo lijkt de tuin dieper. En het staat gezellig!

VS aug 40

Dinsdag stappen we in de auto op weg naar Vlissingen. Het weer is vandaag beduidend minder, maar het is droog en achter de wolken wacht de zon.

VS aug 41

VS aug 42

Natuurlijk even poseren. Het is trouwens heel helder, je kunt helemaal naar de overkant kijken.

VS aug 43

In het centrum drinken we even wat. Leuk zo, die huisjes.

VS aug 44

VS aug 45

We slenteren wat door de stad.

VS aug 46

En we eten kibbeling! Terwijl ik een stuk kibbeling lekker in de saus doop en een hap neem, blaast een windhoos een pluk haar in mijn mond en in de saus. Mijn haar ruikt de rest van de middag naar de vissaus. Lekker hoor.

VS aug 47

Uitzicht op Het Arsenaal en een molen. Sinds wij bij een molen wonen, heb ik iets met molens.

VS aug 48

We zijn weer thuis! Ik plof in de loungebank (voor het eerst dit jaar) en ik lees een boek: Lieve Mama van Esther Verhoef. Ik lees hem in een paar dagen uit. Wat is hij spannend!

VS aug 49

Mees komt er ook gezellig bij. We gaan zo barbecueën en hij controleert of Sjoerd de barbecue goed aansteekt.

VS aug 50

VS aug 51

Gezellig! Sjoerd zijn vader en vriendin komen mee barbecueën.

VS aug 52

Kijk, daar is onze molen weer. Er vliegt ook een vogel bij. ‘s Avonds zitten de wieken helemaal vol met kwebbelende vogels. Waar zouden ze het over hebben?

VS aug 53

Woensdag doen we niet veel bijzonders en donderdag gaan we naar Volendam! We zwaaien even naar het vogeltje terwijl ik de hotelkamer fotografeer voor in de archieven.

VS aug 54

Ons balkon: één grote lange galerij eigenlijk.

VS aug 55

We overnachten in Hotel Volendam van Van der Valk.

VS aug 56

Op weg naar het centrum komen we langs de jachthaven gelopen. Dit stuk lijkt nieuw, want ik herken het niet van toen ik een paar jaar geleden in Volendam was.

VS aug 57

Daar zijn we! Het is zonnig, druk en gezellig.

VS aug 58

VS aug 59

Natuurlijk nemen we een broodje paling. En hij was lekker!

VS aug 60

VS aug 61

Uiteraard moeten we in klederdracht op de foto. Na een nauwkeurige selectie van het aanbod (zo’n vier tot vijf winkels) gaan we op de foto bij Zwarthoed. We worden allebei aangekleed, poseren even en na twintig minuten is de foto klaar. Het is echt grappig 🙂

VS aug 62

We besluiten een wandelingetje te maken in het dorp. Kijk, dit is ook Volendam! Oude huisjes, kronkelstraatjes en veel water. Leuk om dit ook eens te zien.

VS aug 63

VS aug 64

We lopen weer terug naar het hotel. Deze huisjes staan er zo te zien al even en de dijk is een paar keer opgehoogd in de tussentijd. Als je langs loopt kijk je bijna zo door het zolderraam naar binnen!

VS aug 68

Die avond gaan we lekker eten bij Smit – Bokkum. Hét restaurant van Volendam als je de online recensies moet geloven. We eten inderdaad heer-lijk.

VS aug 66

In deze ton komt de menukaart.

VS aug 65

VS aug 67

Het voorgerecht: vis, vis en vis. Dit alleen al staat al voor een volwaardige maaltijd. Hierna heb ik bijna geen honger meer. Mijn hoofdgerecht, zalmmoot met pasta, krijg ik daarom niet op. We sluiten de avond af met een softijsje op de dijk.

VS aug 69

Vrijdag! We checken uit bij het hotel en vertrekken naar Edam. Het is een klein plaatsje en we zijn er eigenlijk zo klaar, maar we komen wel mooi even Kapper Sjoerd tegen! Da’s nou toevallig.

VS aug 70

VS aug 71

VS aug 72

Edam heeft wel ontzettend leuke oude gebouwen. Dit is een hotelletje. Schattig bijna!

VS aug 73

Vervolgens gaan we naar Alkmaar. Het is vreselijk druk, naar wat blijkt omdat het de wekelijkse kaasmarkt is. De toeristen vinden dit ge-wel-dig. Wij vinden het vooral druk. We kijken even en gaan daarna Alkmaar verkennen.

VS aug 74

VS aug 75

We bezoeken onder andere de Lego winkel. Tja, je bent fan of niet. Sjoerd koopt natuurlijk weer wat. Ik wacht rustig tot Sjoerd klaar is met kwijlen en kopen, haha.

VS aug 76

Wij eten in de vakantie altijd ergens een broodje kroket. Zo ook in Alkmaar! We zitten op een terrasje en het is leuk mensen kijken ondertussen.

VS aug 77

Aan het eind van de middag gaan we naar mijn schoonmoeder en haar man. Het is kermis bij hun in de buurt – in Hoorn – en die avond gaan we daar even kijken.

VS aug 78

Bij het water begint om 22 uur een vuurwerkshow. Het is al druk als wij een half uur eerder alvast een plaatsje zoeken.

VS aug 79

VS aug 80

Erg mooi! De kermisexploitanten betalen deze show. Indrukwekkend.

Vogelhuisje 1

Zaterdagmiddag gaan we met mijn schoonmoeder winkelen bij tuincentrum De Boet, ik kocht onder meer deze vogelhuisjes.

VS aug 81

Zaterdag einde middag! We zijn weer thuis. We nemen bij De Boet ook kattengras mee voor Mus en Mees en ze smikkelen al als de potjes nog niet eens op hun plek staan.

VS aug 82

Sjoerd heeft iets besteld en Mees ziet de doos wel zitten.

VS aug 83

Derde week augustus

Ik ga naar de kapper! Het is weer te lang geleden. Happy! Dit is tevens de tweede week van onze vakantie.

VS aug 84

Sjoerd bakt kaneelstengels. Met bladerdeeg, een ei en suiker met kaneel.

VS aug 85

Tadaa. Sjoerd eet ze allemaal op (niet doorvertellen).

VS aug 86

Op donderdag gaan mijn moeder en ik winkelen in Breda en ik ga voor het eerst trouwjurken passen! En we lunchen bij Parc. Ik heb “mijn” trouwjurk trouwens nog niet gevonden.

VS aug 87

De buurhond is buiten aan het spelen en Mees spiekt even.

VS aug 88

Vrijdag. Sjoerd neemt de tuin onderhanden met de hogedrukspuit. Het is flink nodig.

VS aug 89

En het resultaat mag er wezen! Wat een verschil. De tuin is niet overal zo groen hoor, maar waar vaak plassen staan wel. Gelukkig is het nu weer netjes.

VS aug 90

Zaterdag gaan we op visite bij vriendinnetje Sabrina. Ze maakt het weer erg gezellig op het balkon!

VS aug 91

VS aug 92

Gezellig!

VS aug 93

Zondagochtend komen mijn schoonmoeder en haar man koffieleuten. We zetten de tuinstoelen alvast klaar, samen met onze nieuwe parasol.

VS aug 94

Die avond ga ik bijna over mijn nek. Ineens zit heel het raam vol met witte wormpjes. Ze zitten ook binnen. Verder onderzoek wijst uit dat heel de tuin vol zit. Ze komen uit de GFT-container. Bah. Sjoerd neemt maatregelen en spuit ze allemaal dood. Het zijn trouwens vliegen in de dop.

VS aug 95

Laatste week augustus

De volgende ochtend ziet de tuin er zo uit. Brr. Gelukkig regenen ze die middag allemaal weg. Onze vakantie is weer voorbij en we gaan weer aan het werk.

VS aug 96

Ik ga donderdag nog even bij mijn ouders op visite en Mees ligt bij thuiskomst weer eens op tafel.

Hoi september!

Wauw, ben je helemaal tot het einde gekomen? Het waren veel foto’s hè! Maar het was dan ook een hele leuke maand. In september ga ik borrelen met collega’s en vriendinnetje Annelies en haar vriend komen langs. Verder ga ik weer trouwjurken passen en Sjoerd en ik gaan diverse trouwlocaties bezoeken. Het resultaat zie je volgende maand. Fijne dag!